13 Nisan 2010 Salı

manik oldum gel beni al

-'day dahi ya hum' diye sordum mahalle esnafına
''nurunda nurunda nurunda nurunda hi yahi ya''
diye cevap vedi 3ü birden...

-apartmana kamera sistemi taktırmaya karar verdim* 6 numaradaki fatma teyze kameradan korkacağını iddia etti... fatma teyzenin geçmişinden veya kleptomani olmasından korkuyorum

-mani(k): kişinin depresyon doneminde gosterdigi taşkinliklar. normal halinden farkli ve abartili davranislar sergileme durtusu

-menifesto,menikür,meniboard,

acaba
ne kadar manikiz veya hangi tarkan şarkısısınız

BELİRTİLERİ

-Uyku gereksinimi düşer, günlerce uyumadan yaşarlar. Buna rağmen kendilerini iyi hissederler,(geçti bu aralar ama uyumaktansa yaşamak daha mantıklı değil mi?)

- kendini yukseklerde gormek,diger insanlardan cok daha ozel ve ustun olduguna inanma.(gerçekleri inkar mı edelim arkadaşım)

-Hobilerine ve kabiliyetlerine bağlı olarak manik dönemde fazlasıyla üretken olur (üretkenlik yaratma kaygısı hımm bunları yaşamak çok kötü zaten mal mal oturmak varken ne gerek var üretken olmaya)

- her zamanki halinden cok daha fazla, hizli ve yuksek sesle konusmak.(bizim konuşmamız öyle)

- sosyal ve cinsel aktivitelerde artis. ani karar verme.(oluyo bazen böyle şeyler)


-Zihinsel etkinlikler hızlanmıştır. Düşünceler ve çağrışımlar birbiri ardı sıra gelir.Bu durum çağrışımlarda gevşeme ve düşüncelerde sıçrama olarak da bilinir(kötü mü a.q. kafan çalışıyor işte)

- guzellik saplantisi. giyimde a$iri frapanlik. cinselligi on plana cikarma.(sanki bize bok gibi giyinin hepiniz,mal mal dolaşın,sevişmeyin falan sakın derken; içten içe yıllarca okumuşum rekabet ortamını azaltayımda bana da ekpek çıksın havası sezmiyor değilim ey hipokrat yeminli arkadaş)

- sonunu ve zararini dusunmeden hareket etme,gereksiz para harcama, uyusturucu kullanimi, taninmayan kisilere asiri guven, samimiyet (ulan ne samimi olucam tanımadığım adamla ; en fazla ortalama insan davranışlarını bireye indirgeyip doğan sıcak ortamın keyfini sürmek bizim ki, para konusunda götümüze sokmaktansa harcamak daha mantıklı gibi geliyor, uyuşturucuya çok karşıyız,)

-Cinsel Düşkünlük (milyonlarca kişi yanılıyor olamaz,hayır ebeveynlerine güven bari)

Manik ataklar sırasında kişi, son derece yaşam dolu, neşeli, canlı, mutluluktan uçan bir insan görünümü verir (5 yıldır manikim hamdolsun)

Alla Alla ileri derece manik depresif çıktım mutluyum
(hastalık olgusunun sadece normlara uygunluk üzerinden değerlendirmesi ve sistemin en ufak çıkıntıya karşı 'deli lan bu' damgası vurmasının kolaylığı, aynı şekilde insanların zihninde bu normlara uymanın doğru iyi ve gerekli olduğu şeklinde koşullandırmalar(evim,barkım arabam bi de sevişmeye hatun)bilmedikleri mutluluğu bile hastalık statüsüne sokabilirmiş)(yazılır burası daha da çok iş var )

hah ben bu kadar anlattım ama siz yinede mutlu oldunuz diyelim, hemen panik/manik yapmayın.mevcut olan çözüm sürecini adım adım inceleyelim

TEDAVİ

1-doktorunuza başvurun viziteyi ödeyin
2-oda size 8-10 lira karşılığında satılan tuzlardan(lityum karbonat)yazsın ,
3-bu tedavi, tuzlar patolojik olarak vucuttan atıldığı için ömür boyu sürsün
4-en az 3 ayda bir kan testleri yaptırın çünkü lityum tuzların emilimindeki sapmalar iç organlarınıza zarar verebilir
5-şu an tedavinin yan etkileri olan bulantı, kusma, sık su içme gereksinimi, ellerde titreme ve kilo alma vb. karşı karşıya olabilirsiniz ama moralinizi bozmayın bu hastalığın tedavisi uzun ve meşakatli bir süreç yakında mutlu olabileceksiniz (aaa hem sizin sorununuz mutlu olmak değil miydi bakın tedavi başarıyla ilerlemekte)
6-büyük ihtimal böbreklerinizde ve/veya karaciğerinizde ciddi rahatsızlıklar baş gösterdi
ama bu tedavi sürecinin başarısını inkar etmenizi gerektirmez.
sonucta kusan ,titreyen gerçek hastalık sahibi mutsuz bir insan olmayı başardınız tebrikler

ayrıca bunun için para harcamış mantıklı insanların sigara içmem hakkındaki görüşlerde bulunması eğlenceli diil mi yaa


siz yinede kendinizi mutlu hissettiğinizde doktorunuza bi başvurun derim ben
*hiç gitmediğim bir toplantı ve hiç girmediğim bi seçim sonucu yönetici oldum olum ,apartmana kitlediler sanırım ama eğlenecek şeyler çıkar buradan

3 yorum:

aynen dedi ki...

olm ben faranjit olmuşum. faranjitte güzel bak. işe gitmiyosun falan. süper lan!! tek sorun 24 saattir yatıyor olmam. onada sorun denirse tabi.

E. dedi ki...

tutkuyla sevdigim yalniz ve manik ulkem,nbr?

nanik ülke dedi ki...

@aynen
gel dedim de gelmedin,

hem gelsen de yatay pozisyonda olmanın sorun yaratmayacağı kanısındayım

@number 69
ehuehuheuhe*
elhamdüllillah

*serci gülüşü