23 Aralık 2009 Çarşamba

3 eşek?

güzide memleketim kahramanmaraş ta(buradan sonra km olarak geçecek. geçmeyedebilir tabi daha düşünmedim ne yazıcamı) üstü kapalı korunaklı yere "dulda" genç erkeklere "döl" denmesinin yanında bir diğer ilginçlik de gençlerin yaşlarının eşekler yoluyla ifade edilmesidir. yani eşek burda bir zaman birimi!

şöyle kullanılıyor:"3 eşek yaşadın hala oyun oynuyorsun!"

gördünüz burda oyun oynuyor diye azarlanan kişinin yaşı eşek olarak ifade edilmiştir. ve bu noktada fark etmemiz gereken bir ayrıntı -ki çok önemlidir- bu kişinin yaşını ne siz ne de ben bilmiyoruz. hatta cümleyi kuran kişi dahi bilmiyor olabilir. ben şahsen bilmiyorum eşek kaç yıl yaşar. bilen biriyle de karşılaşmadım henüz. eşeklerin yaşam süresini bu kadar az kişi bildiği halde eşek ömrünün zaman birimi olarak bu kadar yaygın kullanılması mallık değilmidir. mallıktır olm bu resmen. sonra gelip bana bu şehrin insanını savunmayın mal lan hepsi.

kendimi ayrı tutuyorum tabi.

km(boşa gitmesin)

2 yorum:

arak dedi ki...

çok mal değilsin belki ama
"maraşlının biri azdır, ikisi çok"
sözü seni de kapsıyor bro

mujd dedi ki...

esseğın siki kelimeside aynı ama onu kullanıyoruz bak sanmıyorum ki aranızda herhengi biri ''esek''in siki hakkında olcumde bulunmuş olsun haa varsa bulunan saygıyla karşılarım ama lutfen aramızda bulunmasın

diyorsan ki benim ki eşeginkine basar tıynagına veririm bu konuda eseğin ben kendi ustumden konusuyorum nahh basar olum olsa olsa 13 cmdır der susarım

esekle at yapınca katır olmasıda ilginc bir ayrıntıymış bu arada