14 Ekim 2009 Çarşamba

everlasting paranoia

bazen izlendiğimi düşünüyorum ama böyle karanlıkta köşe başında pardösülü adamlar tarafından falan değil; jim carey'in truman show'da izlendiği gibi bütün hayatımın milyonlarca kamera aracılığıyla naklen yayınlandığını düşünüyorum.


truman show'dan faklı olarak izlenen tek kişi ben değilim.
benim gibi binlerce kişi izleniyor.
onbinlerce kişi ise bu oluşum için çalışıp gerekli koşulların oluşmasını sağlıyor.


bu olayın -ki ben proje demeyi tercih ediyorum- başında sosyologlar ve psikologlar olmalı.
insan doğasını anlamak için, insanları izole edilmiş bir toplum içerisinde farklı yöntemlerle yetiştirip olaylara verdikleri tepkileri gözlemleyen bu biliminsanları -ki ben onlara others demeyi seviyorum- bu sayede mükemmel toplumu oluşturmak için gerekli birikime sahip oluyor.


mesela doğduğu andan itibaren yalancılığın, sahtekarlığın ne kadar yanlış bir şey olduğu konusunda öğütler alan, ibret hikayeleri dinleyen biri eline zimmetine para geçirmek için harika bir fırsat geçtiğinde ne yapar ve karar vermesinde etkili olan farktörler nelerdir? gibi sorulara cevap bulmayı amaçladığını düşündüğüm proje, hayatım boyunca başıma gelen bütün abuk şeyleri açıklamakta kullandığım, zihnimin bir ürünü sanırım (hala emin değilim gerçek olmadığından (hepinizden şüpheleniyorum bi de)) ama hayalse bile uygulanabilir bir fikir gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var?

10 yorum:

cinayet işleme hazırlıkları uzun süren eyyamcı bilim insanı dedi ki...

3 gün içinde öleceksin

sabri sarıoglu dedi ki...

ohaya bu bana da geliyo yer yer özellikle yanlışbişeyler yaptıgımda ehü

pohpohperisi dedi ki...

ah sercan olsa da açıklasa şmci sana, bikerem sadece öğütlenmesi ibret hikayesi dinlemesi yetmez tecrübeyle sabit öğrenilenler.

hani konuya aşina bi antropolog olarak açıkliim ben sana :) böle deneyler yok malesef..

o diil de ben offline araba yarışı fln oynarken yanımdan geçen arabalarında başka bilgisayarlardaki tipler tarafından oynanığını düşünüyürüm bu daha paranoya olsa gerek :)

alo serkan hattı dedi ki...

o odada birileri var

henkmudi dedi ki...

hacı zimmetine para geçirdin bunu mu söylemeye çalışıyosun?
eğer öyleyse kardeşimsin o konuda bi problemim yok benim!

CraZy_boy_17 dedi ki...

@pohpoh

o zaten bi örnekti ben öğüt yazdım sen tecrübe olarak düşün.
truman showu izlediysen ne demek istediğimi daha iyi anlarsın, others kobayları istedikleri gibi yönlendirebilir ve neyi isterlerse tecrübe ettirir


@henk

bi arkadaşım ekolü...

müjde dedi ki...

herkesin bildiği yada bilmediği gibi
yok öyle bişi almadım ben o parayı bi kaç gün emanet kaldı o kadar:)

müjde dedi ki...

17000 e o tip işlere girmem ama 1 milyom dolara yapamayacağım sey yoktur sanırım
herkeste bi alıngan herkes bi yerlerden para mı götürmüş ne

arakhna dedi ki...

big brother is watching us

tuqu dedi ki...

biri yüzbin e verir biri bimilyona herşeyi yapar. arkadaşlarımı gözden geçirme zamanı gelmiş. ne lan bu erkeğin orospusu böle bişi heralde

ahahahaha