4 Haziran 2009 Perşembe

Dalga geçilmeyecek bazı konular vardır

arkadaşlar dinim hakkında ileri geri konuşan haysiyetsiz insanlarla karşılaşıyorum.
misal, müjde insanı dün bana "o ne skim din lan öyle" dedi. o anda çok belli etmedim, ortam bozulmasın, kimsenin canı sıkılmasın dedim sesimi çıkarmadım ama bu hataya siz de düşmeyin diye burda açıklama gereği duyuyorum.
arkadaşım ben sizin dininize, inanışlarınıza falan bir şey diyo muyum?
neden benim inanışlarımla dalga geçiyosunuz ki...

gudiklerin de yerine getirmekle yükümlü olduğu çeşitli görevleri var.
hepinizin bildiği gibi gudizmde zorlama yoktur, rica vardır.
bu durum teyarre süresinin 17. ve 56. ayetlerinde şu şekilde izah edilmiştir:

"biz sizi tehdit edip, bir şeyler yapmaya zorlamadık sadece hayatınızı kolaylaştıracak tavsiyelerde bulunduk"

"de ki, her kim haz almayı iyi ve kötü kavramının önüne koyarsa o bizdendir ve lütfen siz de gudizmi yaymak için çaba gösterin ki bilgisizler aydınlansın"

herhangi bir şekilde sizi manipule (gudizm yabancı dillerden gelen kelimeleri sıcacık bir kucaklama ile karşılar fellas) etmek gibi bir niyetim yok sadece sizin de doğru yolu bulmanızı istiyorum..

umarım bu konuda biraz daha duyarlı davranırsınız

Hiç yorum yok: