24 Temmuz 2009 Cuma

arakhna xx


bu konuşanı tahtaya yazma mevzusunu, sınıf öğretmenliğinde ders olarak işliyorlar sanırım yoksa türkiye'nin her yerindeki ilk okullarda böyle bir olayın olması çok saçma olurdu. sınıf öğretmenliği okuyan varsa aydınlatsın beni, 2 gündür bunu düşünmekten uyuyamadım aq

yaptığım araştırmalarda yaramazlık yapanı tahtaya yazma mevzusunun köklerinin çok eskilere dayandığını fark ettim.

bazı hiyerogliflerde sadece alt alta yazılmış isimler ve bu isimlerden sonra çizilen, daha önce hiç bir yerde rastlanmamış şekilleri fark eden bilim adamları bu hiyeroglifleri yıllardır araştırıyorlar.

bu hiyerogliflerin hepsinin geniş salonlarda bulunması ve salonun diğer duvarlarında tanrılar hakkında bilgilendirici yazılar bulunmasından ötürü bilim adamları, buraların çocuklara eğitim vermek için yapılmış sınıflar olduğu kanısına vardı.

araştırmalar sonucunda mayaların, yaramazlığı derecelendirdiği anlaşıldı.
türk eğitim sisteminde "x"lerin sayısına göre sınıflandırılan yaramazlık seviyesi için, mayalar her seviye için farklı bir sembol kullanıyordu.

peki nerede ve nasıl başladığı bilinmeyen bu kültür nasıl oldu da türkler tarafından benimsendi ve bunca yıldır hiç bir değişikliğe uğramadan günümüze kadar geldi?

1 yorum:

müjde dedi ki...

arakhna :xxxxxxxxxxx
file :xxxxxx
trexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx